Crònica de la sortida al Maremagnum
Eren les 09:15, d’un divendres lectiu, el curs de primer d’ESO del Joan Alcover estava preparat per tot un viatge al temps, tots “en formació” estàvem disposats al que passaria les pròximes hores. Tots plegats, érem un bon esplet de nins i nines, caminàvem per La Rambla o Via Roma cercant rastres d’arquitectura romana.
Na Sara Ripoll explicava curiositats culturals com el nom de Via Roma i d’altres, tots trobàvem referències a la cultura romana com els ordres dòrics, jònics i corintis en el cas del Teatre Principal.
Quan vàrem arribar al monument d’en Joan Alcover vàrem cantar la Balanguera, va ser preciós, la gent cantava movent els llavis i altres escoltaven i disfrutaven de l’espectacle. Tot seguit la professora ens va fer una explicació de tornada que va ser de pinyol vermell, ni tan sols va quedar un dubte sense resoldre.
Abans de tornar a l’escola, vàrem anar a la Misericòrdia on hi havia el “Maremagnum”.
Ens vàrem dividir en grups, el meu va fer el taller de medicina, el taller de gladiadors i el taller de les Vestals.
Primer vam anar al taller de medicina, on aprenguérem com curar un cas molt habitual a l’antiguitat: una fletxa clavada. Vam aprendre els noms de les eines i les tècniques que varen segons el cas. Tot seguit, vam anar a les Vestals, on vàrem descobrir els seus treballs i la seva vida sagrada. Per últim vàrem anar a “Gladiators”, on érem petits gladiadors en aprenentatge, a aquell taller vàrem aprendre a utilitzar armes i com matar a qualcú, amb honor i sense honor.
Per finalitzar, vàrem arribar a classe i vàrem fer música. El que més em va agradar va ser el taller de medicina i cantar La Balanguera.
“Martí Gavilán Llull S1C”



