Divendres 23 de gener, els alumnes de 1r i 2n de batxiller varem anar al Cineciutat per veure “The Imitation Game”. Cineciutat és una sala de cinema situada a s’Escorxador que dóna suport al cinema alternatiu i fa totes les sessions en versió original. La pel·lícula tracta sobre la vida del matemàtic anglès Alan Turing, un personatge poc conegut però molt important pel seu paper en la segona guerra mundial. Va estar al servei de la Gran Bretanya i al capdavant de l’equip que va aconseguir desxifrar la màquina enigma amb la que els alemanys xifraven els seus missatges. Aquest fet va permetre als aliats guanyar la guerra evitant moltes víctimes. També va ser un pioner de la informàtica i va construir un dels primers ordinadors de la història. La pel·lícula també mostra els problemes que va tenir per ser homosexual, va ser obligat a sofrir una castració química que el va portat a suicidar-se.

La pel·lícula ens ha resultat interessant per diversos aspectes. En primer lloc, alumnes d’informàtica hem pogut veure l’origen dels ordinadors. En segon lloc, a filosofia també hem comentat la pel·lícula per la part que fa referència a la intel·ligència artificial. I, finalment, veure la pel·lícula en versió original també fa que ens acostumem a escoltar l’anglès.

Joan Villalonga, 1r de batx