educació i salut

educació sexual i consulta jove

Aquesta consulta per l’alumnat està enmarcada dins un projecte intersectorial enmarcat dins “L’Educació per a la salut en els centres educatius”: PiEpSE entre la Conselleria de Salut i Consum i la Conselleria d’Educació  Cultura. Vendran a respondre les seves consultes, na Marga Coll i n’ Anabel De Diego, infermeres del Centre de Salut de s’Escorxador.

DEFINICIÓ: Es tractaria de fer una consulta d’Educació sexual i temes de salut, els divendres, quinzenalment, durant el temps del primer pari, a la que hi pot acudir l’alumnat del centre.

POSADA EN MARXA: A partir del mes d’ octubre (el dia apareixerà al calendari), quinzenalment, a la sala de visites. Cal demanar hora a consergeria.

MARC LEGAL: Com a continuïtat de l’esperit de la LOGSE, el Ministeri d’Educació facilità i impulsà que les escoles treballassin l’EpS mitjançant l’adhesió a la Xarxa Europea d’Escoles Promotores de Salut (REEPS), projecte patrocinat per l’OMS l’any 1991 i amb el suport de la Comissió Europea, del Consell d’Europa i de l’Oficina Regional per a Europa de l’OMS des de 1992. L’objectiu principal és aconseguir una escola saludable que faciliti l’adopció per tota la comunitat educativa d’estils de vida sans en un ambient favorable per a la salut.

Us deixam l’enllaç on IB3 va fer un petit reportatge sobre la consulta jove amb imatges del reportatge que teniu en aquesta pàgina.

La consulta jove a l'IES Joan Alcover

PREVENCIÓ DE DROGODEPENDÈNCIA

L’institut ha concertat els següents programes amb PROJECTE HOME:

PROGRAMA DE PREVENCIÓ “ENTRE TOTS”: és un programa multicomponent que considera que el consum de drogues com un fenomen multifactorial, tenint en compte els factors de risc i de protecció. Així es pretén treballar per a aconseguir enfortir els factors de protecció de l’alumnat i debilitar els de risc. Es desenvolupa en vàries sessions que es realitzaran de 1r a 4rt d’ESO per un/a monitor/a de Projecte Jove.

PROGRAMA “ROMPECABEZAS”: semblant a l’anterior però dirigit a l’alumnat d’FPB.

XERRADES PER ALS PARES: s’anunciarà al calendari del centre.

ESCOLA DE PARES, MARES I TUTORS: a Projecte Jove (informació 971 793 750, Pilar) Gratuït.

REFORÇ ESCOLAR: per a al·lots fins a 16 anys, gratuïtes, c. Oblates 23 (informació 971 793 750, Pilar) Gratuït.

TALLERS D’HÀBITS D’ESTUDI: informació 971 793 750, Pilar. Gratuït.

ALIMENTACIÓ SANA I VIDA ACTIVA

Seguim a l’ IES el programa e-alvac mitjançant la plataforma 2.0 on interactuam directament el professorat i alumnat.

La Comunitat escolar 2.0 és un espai de comunicació i participació per a tots aquells que es preocupen de l’educació en hàbits saludables, que intenten habituar l’alumnat a menjar més fruita i verdura, que organitzen activitats esportives, que donen informació als alumnes sobre l’alimentació saludable i la vida activa i que es preocupen de crear un entorn saludable al centre escolar (professorat, empreses, equip directiu, centres de salut…).

També volem que sigui un espai perquè les famílies i la societat reconeguin aquesta labor per millorar la salut dels alumnes.

ANTITABAQUISME

S’ aplica el programa DECIDEIX , Programa de prevenció de l’abús de drogues i conductes adictives, amb el material que ens proporciona la Conselleria de Salut i Consum.

XERRADES D'ALUMNES PER A ALUMNES

Alumnes de 2n de batxillerat amb qualque problema d’aprenentatge fan xerrades a companys-es de cursos més baixos explicant el trastorn i com l’han afrontat per arribar amb èxit a 2n. Seran anunciades al calendari del centre.