Ja hem passat una setmana!

Benvolgudes famílies,

Avui fa una setmana que professors, alumnes i personal no docent anàrem al centre per darrera vegada. Ha estat una setmana estranya a nivell personal, familiar i laboral. Tampoc no crec que fóssim conscients del que ens estava passant.

De sobte el món a fora s’ha aturat. El significat del temps no és el mateix. Ens costa prendre consciència d’on som. Ens hem d’ajustar a un nou ritme i n’estam aprenent.., a poc a poc, dia a dia. Sabem cert que en algun moment arribarà la normalitat, sigui el que sigui el que vulgui dir normalitat quan arribi, però el que és important és arribar-hi bé (emocionalment). Hem d’ajustar les nostres expectatives a la realitat que tenim, ara més que mai. I el terme conciliació familiar i laboral ha canviat i ara sí que cada casa és un món.
Tenint tot això present, i encara que el nostre centre ha tingut la capacitat organitzativa per gestionar-se a distància i per poder estar en contacte amb els nostres alumnes de manera àgil i coordinada, aquesta situació també ens ha passat factura a nosaltres, als professors. A mida que passaven els dies, ens hem adonat que també nosaltres havíem d’ajustar el nostre ritme de vida i de treball. Sigui per desconeixement, per excés de zel, per por que els alumnes perdessin tot el que havien aconseguit fins ara, sabem que en alguns moments els i ens hem saturat. En som conscients. I ara no és el moment d’estar angoixats. Ens han bastat només uns dies per adonar-nos-en i ja hem posat fil a l’agulla.

Tenim clar que el que volem és mantenir un bon nivell  d’activitat, que puguin anar avançant sense problemes, però flexibilitzant i ajudant-los a organitzar-se i que mantindrem contacte constant perquè aquest aprenentatge sigui el més fructífer i engrescador possible. També sabem que aquest repte els suposarà créixer com a persones i en responsabilitat. I, també, que sou vosaltres, mares i pares, els que al final fareu que tot plegat funcioni.

El claustre de professors us agraeix des d’aquí les paraules de suport rebudes i us fa saber que ara, més que mai, estam compromesos amb l’educació dels vostres i fills i que tots plegats som comunitat educativa.

Us deixam unes estratègies que ens poden ajudar a fer front al confinament. Seguirem en contacte.

Moltes gràcies,

Aina Llabrés, directora de l’IES Joan Alcover