Fa 8 anys que celebram la festa de graduació al nostre centre. Des del principi ha tengut un format similar: a la sala d’actes, s’estrenen les produccions audiovisuals que expliquen en una paraula, un gest què ha significat el Joan Alcover per als nostres alumnes.

A fora, continuen els presentadors conduint l’acte, ja més protocol·lari: premis, discursos d’alumnes, professor i el moment més esperat per la càmera familiar, el lliurament del diploma, orla que certifica que -ara ja sí- els nostres alumnes duran per sempre l’empremta alcoveriana.

Enguany, doncs, un any més el format va ser similar i, així i tot, va esdevenir únic.

Primer de tot, els presentadors aporten la seva manera de fer i, després de la gala de Sant Jordi, na Neus Aranda i en Llorenç Frau ja estaven formats per aquesta missió. I, segurament, els gest de l’harakiri, clavar-se un tret, i la paraula estrès i amistat es perpetuen amb els anys, però així i tot una singular visió  i un espectacular muntatge de les produccions audiovisuals d’enguany li conferiren una imatge única.

La versió d’All Star, dels Smash Mouth, va ser magistral: la lletra, la música, la interpretació, la veu… Roxana Bautista, Maria Antònia Rosselló, Daichi Mir i África Lozano condensaren les vivències i els coneixements de dos anys i ens els transmeteren directament a l’ànima de tots els assistents.

Un cop a fora, l’excel·lència dels nostres premiats engalanà els bons resultats del centre. El discurs de Malén Alomar va recordar el camí i les vicissituds que han recorregut els nostres graduats fins a arribar a aquest fi, tenint en compte el context polític i social que els ha tocat viure.

Finalment, els tres discursos de Jaume Forteza, Daniel Mas i Gabriel Rodríguez no podien ser més distints. Jaume Forteza, més essencial, transcendí d’allò més particular a allò més general. Dani Mas aportà la visió més personal i íntima, cercant la complicitat amb els seus. Finalment, l’anàlisi de Gabi Rodríguez: la més reflexiva, la més madura; cadascú amb la seva formació acadèmica i personalitat especial.

Per ventura sí que s’assemblen les nostres cerimònies de 2n de batxillerat, però… Són iguals? No, diferents. Única.

Catalina Pizà, cap d’estudis adjunta

Fes clic aquí amb el teu compte del Joan Alcover per accedir a les fotos del photocall.