El proper dijous 26 de maig, als alumnes de 3r i 4rt d’ESO vendrà a l’institut, a fer-mos una xerrada Manuel Elviro Vidal, mallorquí, que recentement ha anat a Lesbos a donar ajuda als refugiats. Ens contarà, amb gran quantitat de suport gràfic, com és la vida als camps de refugiats i com ajuden a l’arribada dels refugaiats siris.
Fa un parell de setmanes va venir a classe de psicologia a donar-nos una conmocionant xerrada sobre les seves vivències i experiència al seu voluntariat.
Cal dir primerament que en Manuel Elviro és un ciutadà més com qualsevol de nosaltres, que va veure aquelles impactants imatges per televisió i sense demanar-s’ho dues vegades va marxar cap a l’illa per veure en què podia ser d’ajuda. Ens va contar que en un principi va anar sota la condició de restar allà dues setmanes ja que la situació és extrema i trastoca l’ànima degut a que pots trobar-te des de perdudes humanes a un rescat, fins a conats de suïcidi per part d’aquells que un cop han arribat a terra els preparen per a deportar-los a l’infern terrenal del que fugen, però tan necessari era el seu ajut que finalment quedà fins a tres setmanes.
La seva labor consistia en col•laborar amb altres voluntaris de totes parts del món (amb els que l’ambient malgrat la duresa de la situació romania entre bromes i rialles per afrontar els dies) a mitja nit en les labors de rescat de “zodiacs” -barcases de pèssima qualitat venudes a preus exhorbitants sense cap tipus de seguretat amb les que fugien els aterrits i inocents siris- el més important d’aquestes operacions era evitar que els individus no es banyessin en el desembarcament perque això podia significar l’hipotèrmia i fins i tot, la mort. Durant el dia, també es duien a terme altres tasques com la distribució d’aliments i tot tipus de material de subsistència als campaments en les quals hi va prendre part el nostre conferenciant.
El nostre grup ,molt actiu i participatiu als debats de classe, va quedar totalment impactat i sense paraules desprès d’escoltar el seu relat.
Actualment Manuel Elviro es troba preparant-se per tornar-hi novament.

Elizabeth E- Lara Villacis
2n Batxillerat C