El passat dia 4 de novembre els alumnes de Llatí dels nivells de 4t ESO i 1r i 2n de Batxillerat del centre, acompanyats per la professora de Hª de l’Art, Agustina Vilaret, i el professor de Llengües Clàssiques, Pep Campillo, feren una excursió a Alcúdia per visitar la ciutat romana de Pol·lèntia.

En primer lloc visitàrem el Museu Monogràfic de Pol·lèntia, que mostra diversos materials recuperats durant les campanyes d’excavació realitzades a la zona. La  col·lecció està organitzada en dos àmbits: el privat, amb una mostra d’objectes d’ús quotidià, que va des dels estris de cuina o la vaixella per servir el menjar a taula, fins a les joies o els elements relacionats amb els jocs. L’àmbit públic se subdivideix en tres espais, la vida pública al Fòrum, il·lustrada amb escultures de gran format, inscripcions, o elements arquitectònics, els espectacles i el món funerari.

Seguidament la visita prosseguí per la zona residencial de la Portella amb una explicació de la història del jaciment així com de les primeres excavacions d’aquesta zona. Se continuà la visita als diferents indrets del fòrum que aquest any han estat objecte d’excavació, per acabar en el seu Teatre, que té com a peculiaritat el ser un teatre excavat a la roca aprofitant el desnivell natural del terreny, i conserva bon part de la seva estructura. En ell s’hi poden distingir els tres elements més destacats, la càvea, l’orchestra, i l’escena.

alumnes de 4t ESO