El dijous 20 de març, 55 alumnes de l’IES Joan Alcover ens presentàrem a les Proves Cangur, juntament amb altres 2000 alumnes de Palma i uns 4000 a totes les Balears que cursen entre tercer d’ESO i segon de batxiller. La prova, que enguany celebrava la 15a edició, consta de 30 exercicis que repten la lògica, l’enginy i la destresa matemàtica dels participants durant una hora i quart a la localització quasi surrealista del Palma Arena.

Aquesta és una experiència oberta a tots els estudiants amb inquietuds matemàtiques (m’atreviria a dir amb inquietuds sense adjectius), allunyada del programa acadèmic que es marca a les classes i que crec que ens ajuda a veure les matemàtiques més com un joc i menys com una obligació.

Jo ja he participat els quatre anys que la convocatòria em permet, i una de les coses que més m’ha agradat ha estat veure com any rere any, una nova fornada de petits alumnes s’apunten amb la il·lusió amb què es viu una cosa nova. Esper que el cuc d’estudiants que surt de l’institut cap a les Proves Cangur segueixi creixent cada any.

Aina Forteza, 2n de batxillerat