El passat 25 de febrer quatre companys, Aina Forteza, Francisco Tugores, Víctor Hernández i jo mateixa vàrem participar a les XXVII Olimpíades de Química al campus de la UIB. Hi van assistir un total de 104 alumnes de segon de batxillerat de les Illes Balears de 31 centres. D’entre aquests centres, l’IES Joan Alcover va quedar en el quart lloc; això vol dir que la mitjana de les quatre notes obtingudes és la quarta millor. El premi és material de laboratori per a l’institut. A més a més, Aina Forteza va quedar en tercer lloc en la classificació per alumnes. Ella tendrà l’oportunitat de participar a la fase estatal a Oviedo.

L’experiència va ser molt bona, una manera de familiaritzar-nos amb la UIB. A l’inici, ens van donar l’enhorabona i les gràcies per concursar-hi. La prova en si no va ser molt difícil, tots els exercicis eren realitzables amb els coneixements adquirits a classe. Una vegada finalitzada la prova, vàrem fer tots junts una classe pràctica que constava d’un parell d’experiments.

Part del mèrit dels resultats és del nostre professor Agustí Vergés. Ell ens ha motivat i ajudat sempre en tot el que ha pogut. Gràcies, Agustí!

Mª del Carmen Mañas Picó, 2n de batxillerat