L’Assemblea de l’AMIPA de l’IES Joan Alcover, reunida dia 24 de setembre de 2013, ha pres els següents acords:

1. Agrair al professors i a l’Equip Directiu la informació que ens han donat en referència a la vaga indefinida, ens han dit quins són els números reals de vaga de l’IES que podeu consultar diàriament aquí, aclarint molts dubtes i qüestions. A més a més, després de conèixer el baixíssims resultats de les proves inicials de 1r d’ESO de matemàtiques en anglès, mostram la nostra preocupació pel futur acadèmic dels nostres fills i ratificam que el projecte TIL és pedagògicament inviable. Per això, DONAM SUPORT a la vaga de professors i professores per a la millora de l’educació pública. També donam suport a tot el claustre de l’IES Joan Alcover que, des de sempre, ha demostrat una actitud compromesa amb l’educació dels nostres fills i l’ensenyament de llengües. Recordam que actualment s’imparteixen matèries en sis llengües distintes i, des del 2005, han duit endavant el projecte de Seccions Europees que ha permès fer en anglès matèries com: tecnologia, matemàtiques, biologia, educació plàstica, educació física, ètica…
  2. Les accions que ha aprovat l’assemblea són:
    1. Difondre el màxim possible els motius i reinvidicacions de la vaga. I també difondre el procés pel qual l’Equip Directiu de l’IES Joan Alcover es veu obligat per decret a aprovar el projecte TIL, imposat des de la conselleria en contra de la decisió del claustre i del Consell Escolar -que decidí, majoritàriament, el 17 de juny de 2013, no acceptar aquest projecte per considerar-lo pedagògicament inviable.
    2. Els pares i mares de l’IES Joan Alcover ens adherim a la proposta de la FAPA (Federació d’Associacions de Pares i Mares) Escoles Buides. Per això, us demanam que els propers dijous 26 i divendres 27 NO dugueu els vostres fills i filles a l’IES Joan Alcover, i explicau-los els motius que us han duit a prendre aquesta decisió.
    3. El dijous 26 de setembre de 17 a 20 hores us convidam a participar a la jornada lúdica que hi haurà a Ses Voltes. Allà tendrem material per poder fer pancartes i altres activitats per a la propera manifestació. Els pares i mares que vulgueu podeu participar duent una coca per fer un “Relaxing piece de coca” i així col·laborar a la caixa de resistència del professorat. (ACTUALITZAT el 26 de setembre: l’acte no se celebrarà perquè l’ajuntament de Palma no ha donat permís)
    4. Convidam a tots els pares i mares, així com a tots els vostres familiars i coneguts a participar a la manifestació del proper 29 de setembre a les 6 del capvespre a la plaça Espanya. Convidam a les persones relacionades amb el nostre centre a veure’ns el diumenge a les 17.30 hores a la plaça del Tub per anar junts cap a la plaça Espanya.
    5. Us convocam a l’assemblea de l’AMIPA que hi haurà el proper dimarts dia 1 d’octubre a les 19 hores a l’IES Joan Alcover per analitzar la situació i seguir, si podem, amb algun punt més de l’ordre del dia.

Palma, 24 de setembre de 2013

Junta d’AMIPA IES JOAN ALCOVER