Benvolgudes famílies
Fa dos mesos que començàrem les classes i és en aquests moments quan podem dir que el centre està a punt donar per acabada l’adaptació curricular per adequar-se a tota la normativa que ha anat sorgint al llarg d’aquests darrers mesos a causa de situació de salut pública actual. Per aquesta raó us volem compartir la informació de tres temes prou importants perquè en tengueu coneixement.
Adaptació del currículum al nou context
Va ser dia 29 de setembre de 2020 quan es publicà el Reial Decret LLei pel qual s’adopten les mesures urgents en l’àmbit educatiu no universitari i va ser unes setmanes més tard quan es publicaren les Resolucions autonòmiques que les completaven.
Des del començament tots els esforços del centre i dels departaments s’han centrat a adaptar la concreció curricular i prioritzar els elements essencials del currículum a la nova normativa i situació. Una vegada acabades les avaluacions inicials, les programacions i la seva seqüenciació s’han anat ajustant a les característiques del curs; s’han revisat i adaptat també els criteris de qualificació i avaluació de les matèries tenint molt en compte les diferents casuístiques i la possibilitat de canvi d’escenari durant el curs; també hem treballat en la concreció dels criteris de promoció i titulació de tots els nivells educatius adaptant-los a les circumstàncies derivades de les decisions preses sobre la presencialitat al centre.
El fet d’adaptar programacions i criteris no vol dir que el centre renunciï als continguts essencials del currículum ni al nivell d’exigència de sempre, tot al contrari. Aquest és el moment de reforçar l’hàbit de feina com a motor de l’èxit educatiu i així ho entén el claustre de professors. Tenim una nova realitat i aquest és el nostre punt de partida.
Tota aquesta feina ha necessitat d’una reflexió profunda en molts d’aspectes, necessària per poder mantenir una línea d’actuació consensuada i alhora indispensable per seguir el curs endavant i amb èxit. Així i tot, necessitam fer anàlisis periòdiques del funcionament del centre en els àmbits organitzatiu, pedagògic i sanitari. I és per aquesta raó que, en breu, es passarà un formulari per a alumnes, per a pares i mares i per al personal no docent del centre, tal i com ja s’ha fet amb els professors, per tenir una visió global que ens ajudi a prendre decisions.
També ha estat necessària l’adaptació a un sistema de classes semipresencials, totalment nou per a professors i alumnes i que poc a poc es va consolidant. Teniu a l’annex 1 les recomanacions generals per a alumnes pel que fa a les classes no presencials.
La programació general anual (PGA) amb tota la informació sobre l’organització i funcionament del centre serà, com sempre, pública a la nostra web, però no abans de final de mes per les circumstàncies descrites anteriorment. Però per tal de tenir una altra via d’accés a una part d’aquesta informació, els criteris de promoció i titulació es publicaran als classrooms de tutoria i els d’avaluació i qualificació a través dels classroom de les matèries.
Curs de Classroom per a famílies
Sabem però que no tots els pares i mares estan familiaritzats amb les eines de gestió del centre i és per aquesta raó que s’han creat una sèrie de minitutorials per ajudar les famílies a trobar tota aquesta informació, a més de la relativa a cada matèria i que esperam que siguin d’ajuda per fer el seguiment des de casa.
Com saber les taques que he de fer?
Com puc consultar les feines d’una assignatura?
Protocol d’actuació covid
Per altra banda sabem de la preocupació sobre el protocol d’actuació a seguir a nivell familiar quan es presenten casos d’aïllament domiciliari a causa del Covid. A l’annex 2 teniuun breu resum del protocol a seguir i altres enllaços d’interès. Des del centre volem transmetre un missatge de tranquil·litat, ja que es nota que les coses s’estan fent bé i els resultats així ho demostren. Per una banda, però, seguint la política de protecció de dades, des del centre no facilitam informació sobre casos positius. Per altra banda, des d’aquí procedim seguint el protocol que ens arriba des de la Conselleria, respecte de contactes estrets; si no heu rebut cap comunicació al respecte, podeu quedar tranquils.
Tot i així, vos feim arribar també un fragment del missatge enviat pel conseller Martí March en el qual ens comunica que: “Vull aprofitar per traslladar-vos el que ens transmeten de la Conselleria de Salut perquè actueu en conseqüència segons la realitat del vostre centre. En concret, es refereixen a l’oportunitat de reforçar la informació a les famílies sobre la necessitat de mantenir les normes de prevenció sanitària fora dels centres educatius, especialment entre l’alumnat de secundària [s’inclou batxillerat] ja que aquest col·lectiu és en el qual s’està detectant més incidència del virus”.
Salutacions cordials,
L’Equip Directiu
Annex 1
Orientacions per a l’alumnat en l’ensenyament semipresencial
-
Els dies no presencials també són dies lectius. Aquests dies NO són caps de setmana ni festius
HORARI
-
És important que l’horari de les vostres rutines sigui el mateix que quan anau a l’institut
-
Aixecau-vos a la mateixa hora, berenau i feu la higiene personal
-
Caminau una distància semblant a la que feu quan anau a l’institut a peu
-
Quan sigui l’hora de l’esplai, descansau (berenau, caminau…)
-
Cal dedicar un temps regular cada dia a la feina i dur-la al dia
-
La feina del dia no presencial NO és la que es dedica als deures ni a l’estudi de l’horabaixa
ORGANITZACIÓ
-
Convé respectar l’horari de les matèries que us pertoquen cada dia
-
Heu d’establir períodes de feina (uns 45 minuts) i descansos (entre 10 i 15 minuts) perquè s’incrementa la concentració i eficàcia
-
És important dur un bon control del que es fa diàriament a cada sessió. Posau data si usau quadern
-
És important tenir un registre (quadern..) dedicat a dubtes que vagin sorgint perquè es puguin resoldre amb l’ajut del professor
-
Teniu el mòbil apagat en fer la feina per evitar distraccions
-
En molts moments haureu de fer tasques sols. Procurau complir l’horari i no quedar endarrerits.
-
Podeu potenciar el treball en petit grup o per parelles, podeu fer tasques col·laborativament i i ajudar-vos, us les podeu corregir, comentar-les, resoldre dubtes i posar en comú les dificultats
BONES PRÀCTIQUES
-
És convenient tenir un espai preparat per fer feina (Il·luminació, connectivitat, fora interrupcions..)
-
Si has de fer tasques en línia, alterna tasques davant l’ordinador amb altres en diferent suport
-
En cas de connectar-te per videoconferència, procura no estar en una zona de pas. És recomenable emprar auriculars per poder evitar distraccions de l’entorn exterior.
-
Si tens un calendari d’activitats en línia, programa amb temps les activitats i la teva rutina. Presta atenció a les dates de lliurament de les tasques.
Annex 2
Protocol d’actuació per a famílies
- MESURES PREVENTIVES
Tots els alumnes abans d’anar al centre s’han de prendre la temperatura a casa. Si l’alumne té més de 37,5ºC no podrà acudir al centre.
SÍMPTOMES COVID-19
Si es detecten símptomes compatibles amb la Covid-19 estant A CASA: contactau amb el centre de salut o l’Infocovid pediàtric (900.700.222), i avisar al centre educatiu (971 290 200) o a través del tutor/a.
Si es detecten símptomes compatibles amb la Covid-19 estant al CENTRE EDUCATIU:
1.- La família ha de venir a recollir el seu fill/filla (es recomana no utilitzar transport públic), i contactar el seu centre de salut o l’Infocovid pediàtric.
2.- L’alumne a qui se li ha realitzat la PCR no podrà acudir al centre educatiu fins a tenir el resultat negatiu de la prova.
3.-Els germans convivents amb l’alumne que presenta símptomes no poden acudir al seu centre educatiu fins a tenir el resultat negatiu de la prova del cas sospitós.
PROVA PCR POSITIVA
En el cas de tenir un resultat positiu en la prova PCR, la família seguirà en tot moment les instruccions que rebrà per part de les autoritats sanitàries.
L’alumne podrà acabar l’aïllament quan ho indiqui el seu equip sanitari.
GRUPS EN QUARENTENA
Recordam que la decisió de tenir un grup en quarentena per causa COVID és decisició exclusiva del centre de coordinació Covid i el centre epidemiològic, els quals valoren la situació i ho posen en coneixement del centre educatiu. En cas afirmatiu, el centre educatiu avisarà les famílies de la situació.
Per a qualsevol altra pregunta o dubte (símptomes, assistència o no al centre, contacte estret, etc) és la família la que ha de contactar amb el seu centre de salut o el centre Covid per explicar la situació personal. En aquests casos, ni el centre educatiu ni cap professor no tenen potestat per decidir qui pot o no assistir al centre educatiu.
- EDUCOVID per Educació, departament de la Central de Coordinació COVID-19 encarregat de centralitzar i coordinar les actuacions davant dels casos sospitosos i confirmats d’infecció per SARS-CoV-2 en els centres educatius
- Videoteca COVID, material audiovisual de la Conselleria d’Educació
- RadarCovid, aplicació mòbil recomanada per la Conselleria d’Educació
- Infografia per a alumnes, famílies i professors