El curs 2016-17 ha començat al Joan Alcover. Enguany amb la plantilla de professors completa des del primer dia de classe! El curs ha començat, sí, però encara faltaven una vintena d’alumnes per matricular, per una conjunció de motius inexplicables; en tot cas, aliena al nostre centre. Setembre ha entrat per la porta gran, sí, i buida, perquè després d’una jubilació i una baixa la consergeria se’ns presenta solitàriament desèrtica; cala buida a secretaria, també -per sort, ara repoblada novament. Baixes al personal de neteja, també.
Façana de solitud, idò, cert… I d’inanició, també. Ni bar, no teníem, que ha obert de nou les seves portes just fa 15 dies…
El curs ha començat sí, i emaya ens va deixar a tot el bloc de la zona sense aigua un jornal complet. Ha començat, deia, el curs escolar, sí, sí, i un mal llamp que faria tremolar els mateixos menhirs d’Obèlix ens aplegava de ple i ens deixava sense telèfon ni cap wifi –l’any dels 275 ordinadors amb ànsies de connectar-se-, i restàvem descohesionats, desconhortats enèrgicament parlant.
I, per inversemblant que resulti tot aquest envitricollat, és vera i veritat i un punt més. Però també és cert que enguany, de nou, els professors i personal no docent mantenim intacta i sense estrenar la il•lusió del curs que inauguram: amb nous projectes amb marxa més  l’experiència de sempre. Continuam afrontant el repte amb la confiança que ens brinda la nostra família ies-joanalcoveriana.
Així, ens sentim afortunats de comptar amb un equip humà que fa possible que, malgrat un inici de curs tan accidentat, professors, no docents, alumnes i pares continueu treballant per donar forma al camí futur de la següent generació madebyjoanalcover.
Gràcies pel vostre suport. Ànim amb el flamant 2016-17, frissós de ser conquerit!

Catalina Pizà, cap d’estudis adjunta