3 demandes
3 àmbits
comunicatiu
És necessari una unificació i actualització dels recursos per facilitar la comunicació en consonància als temps que vivim. S’ha de crear un estàndard compartit per tothom.
econòmic
És imprescindible una reestructuració de les partides pressupostàries que els centres i, sobretot, les famílies dediquen a l’adquisició dels recursos educatius.
metodològic
Hem de formar alumnes amb les habilitats i competències per tenir un impacte positiu dins la societat. No es poden formar alumnes amb capacitat de presa de decisions a partir d’estructures passives d’aprenentatge.
estris
El projecte a 21 portarà al centre les darreres tecnologies d’informació i comunicació per fer-les servir com a base per a la millora competencial de les habilitats dels alumnes i continuar, d’aquesta manera, desenvolupant projectes arrelats dins contextos reals.
Aplicacions disponibles per a tota la comunitat educativa a partir del curs escolar 2016-17.
Correu corporatiu
l’eina bàsica de comunicació
Espai al nigul
el teu disc dur il·limitat
calendaris unificats
tots els esdeveniments a un sol lloc
eines d’ofimàtica
aplicacions compatibles a tots els dispositius
A més a més, els alumnes de 1r de batxillerat comptaran amb un ordinador chromebook. Disposaran d’aquest portàtil a les aules i se’l podran endur a ca seva. En acabar els estudis al centre, l’ordinador serà propietat de l’alumne. En els propers cursos, s’implantarà l’ús del portàtil a tot batxillerat i a tots els cursos de l’ESO.
Les noves eines són el mitjà, no la finalitat. L’objectiu final és aconseguir desenvolupar una sèrie d’habilitats imprescindibles per afrontar els desafiaments que ens trobarem en el món real. Per aquesta raó, s’ha planificat una formació optimitzada als ritmes dels aprenents, ja siguin professors, alumnes o personal no docent. S’han creat diferents organismes dins l’estructura de la comunitat educativa per facilitar aquesta formació. Un dels més destacats és el Laboratori d’Innovació Pedagògica.
LIP
Laboratori d’Innovació Pedagògica